Ar įmanoma menininkams kurti ekonomiškai tvarią karjerą ir pasiekti sėkmės meno versle? Įmanoma. Tačiau reiktų atkreipti dėmesį, kad daugelis menininkų vis dar laiko save už tradicinės ekonomikos sistemos ribų. Deja, šiuo požiūriu dažnai naudojasi meno kolekcionieriai, organizacijos, o kartais net meno mokyklos, kurios gali tikėtis, kad menininkai eksponuos savo kūrinius nemokamai arba dirbs kaip neapmokami ar mažai apmokami praktikantai ir darbuotojai.
Norėdami įveikti šiuos iššūkius, menininkai turi pakeisti savo mąstymą, ginti savo ekonomines teises ir mokytis verslo bei finansų pagrindų. Labai svarbu sukurti strategijas, skirtas parduoti savo darbus ir sukurti klestintį verslą iš meno.
Paradigmos pokytis
Ir toliau vyrauja „badaujančio menininko“ archetipas, daugelis menininkų vis dar tiki, kad puikų darbą galima sukurti tik per kančią. Ši pasenusi paradigma įamžina žalingą požiūrį, dėl kurio menininkai dažnai jaučia kaltę. Nepaisant to, kad nori finansinės sėkmės ir nepriklausomybės, daugelis jų nesiryžta to imtis, nes bijo būti vertinami kaip „parsidavėliai” ir lengvai prieinamos rinkos produktai.
Išsivaduodami iš šio ribojančio įsitikinimo ir finansinę sėkmę vertindami kaip priemonę savo kūrybiniam darbui palaikyti, menininkai gali pasiekti ir meninį pasitenkinimą, ir ekonominį stabilumą. Galbūt atėjo laikas suvokti savo vertę bei pripažinti, kad finansinė sėkmė nėra lygi menininko statuso praradimui.
Verslo vadyba ir finansai
Verslo vadyba ir finansai gali būti bauginantys dalykai tiems, kurie neturi žinių ar patirties šiose srityse. Tačiau pagrindinės informacijos lengvai galima rasti knygose ar kursuose, kuriuose pateikiama pakankamai žinių lengvai verslo pradžiai. Oficialūs valstybiniai puslapiai taip pat yra puikus informacijos ir paramos šaltinis, paprastai jie geranoriškai reaguoja į užklausas ir stengiasi suteikti visą dominančią informaciją. Taip pat reiktų pasidomėti įvairiomis meno finansavimo programomis. Nors ten dažnai susiduriama su aršia konkurencija, tačiau galimybes išbandyti visada verta bei galbūt įgauti naujos patirties. Informacijos apie papildomas galimybes jūsų mieste gali suteikti vietiniai meno muziejai ir ne pelno siekančios organizacijos.
Darbas su komercinėmis galerijomis
Esminis meno verslo valdymo aspektas yra sukurti savo meno kūrinių rinką. Tai apima bendradarbiavimą su tarpininkais, tokiais kaip komercinės ir ne pelno siekiančios galerijos, įvairūs internetiniai puslapiai ar tiesioginis pardavimas galutiniams klientams.
Komercinės galerijos rūpinasi menininkų, su kuriais bendradarbiauja, darbų pardavimu, jie glaudžiai bedradarbiauja su meno kolekcininkais ar pavieniais klientais, užtikrina vietas organizuojamose parodose. Jų pagalba galite pasiekti didesnę auditoriją. Pastaruoju metu daugelis galerijų atidaro savo internetines svetaines, kurių pagalba galima gerokai greičiau rasti savo klientą ir parduoti savo darbus.
Menininkams labai svarbu, kad jų darbai būtų platinami, matomi ir apie juos kalbama. Tiek socialiniai tinklai, tiek asmeninės rekomendacijos gali padėti užmegzti ryšius su galerininkais, kuratoriais ir kolekcininkais.
Galingas įrankis – internetas
Ne tik galerijos naudoja internetinius kanalus, kad pasiektų savo klientus. Menininkai taip pat vis dažniau parduoda savo darbus tiesiogiai, apeidami galerijų sistemą arba organizuodami pardavimus tiesiai iš savo studijos.
Norintiems greičiau pasiekti klientą ir sėkmingai parduoti savo meno kūrinius, galinga platforma yra „Instagram“, galinti lengvai ir prieinamai tapti vienu pagrindinių jūsų darbų pardavimo kanalų.
Žemiau pateikiame keletą patarimų, kaip greičiau augti ir pasiekti daugiau sekėjų savo „Instagram” paskyroje:
- Rodykite savo kūrinius darbo vietoje ir kūrimo procese. Jūsų turinio pateikimas „Instagram“ tinkle turėtų skirtis nuo turinio pateikimo internetinėje galerijoje ar pardavimo svetainėje. Stilius turėtų būti „kasdieniškesnis“ ir labiau įtraukiantis, sukuriantis jausmą, kad žiūrovas yra jūsų studijoje, ir turi galimybę pirmas pamatyti jūsų darbus.
- Svarbu žinoti, kad daugelis jūsų sekėjų nori iš jūsų ko nors pasimokyti. Išnaudokite tai – kelkite trumpus mokomuosius įrašus, kuriuose pasakojate apie vis kitą savo darbo aspektą, techniką ar kūrimo proceso subtilybę. Jūsų profilis taps įdomus ir didins tikslinę jūsų auditoriją.
- Naudokite vertikalius vaizdus. Jūsų „Instagram” įrašų formatas gali turėti įtakos jų įsitraukimo lygiui. Horizontalios nuotraukos paprastai sulaukia mažiau dėmesio, nei vertikalios – jų įsitraukimas paprastai yra didesnis.
- Naudokite grotažymes. Optimalus grotažymių skaičius yra 5–7 viename įraše. Šios žymos su grotelėmis turėtų būti susijusios su jūsų turiniu ir atitikti jūsų paskyros dydį. Plečiantis paskyrai, galite pradėti naudoti ir platesnių reikšmių žymas su grotelėmis.
- Įrašus skelbkite tuo metu, kai jūsų sekėjai paprastai yra aktyviausi. Priklausomai nuo paskyrų turinio, sekėjų aktyvumas pagal laiko intervalus gali skirtis, tačiau įrašai paskelbti 7–9 val. ir 19–21 val. paprastai duoda daugiausia teigiamų rezultatų.
- Būkite atsargūs – „Instagram” platforma turi tapti įrankiu, o ne priklausomybe.
Svarbiausia: nenuvertinkite savęs! Išlaikyti save finansiškai yra pasiekiamas tikslas, kuris gali padėti realizuoti jūsų kūrybinį potencialą. Ryžkitės ir uoliai to siekite!